|
|
Čaj ili kava?
Kad bismo pili čaja koliko i kave, rizik za demenciju smanjio bi se i do 60 posto. Flavonoidi, polifenoli i tanini, pa čak i fluor, odnose pobjedu nad kofeinom.
Samo dvije šalice crnog čaja dnevno smanjilo bi rizik od demencije do 55%, pokazalo je istraživanje sa Sveučilišta u Singapuru.
Čaj, posebice crni, zahvaljujući bogatstvu blagotvornih sastojaka puno je zahvalnija okrepa od kave koja je do sada na račun kofeina smatrana prijateljem koncentracije i kognitivnih potencijala općenito.
Studija je obuhvatila 2500 pojedinaca u dobi od 55 godina naviše te se vodila evidencija o njihovim navikama ispijanja čaja. Svakog se potom podvrgavalo testiranu kognitivnih funkcija. Eksperiment je ponovljen dvije godine kasnije te je otkriveno da su ljubitelji crnog čaja pokazali najmanji pad u kognitivnih sposobnostima, što je jedan od prvih znakova demencije. Oni koji su pili šest do deset šalica na dan poboljšavali su si šanse za do 63% u odnosu na one koji uopće nemaju te navike.
Kod ljubitelja kave nisu nađeni takvi rezultati.
Znanstvenici još nisu sasvim sigurni što u čaju štiti mozak, no poznato je odavno da antioksidansi flavonoidi, kojima je bogat, štite stanice od propadanja.
Izvor: American Journal of Clinical Nutrition
|
|
|
 |
|
|
 |